9juli

igår var vi o tog sprutor på tilde, vaccin.. vi fick den tiden igår för att det skulle vara två st som skulle ta sprutor ist för att en tog 2ggr, men när jag kommer dit så ser jag en barnmorska lr vad de e som går iväg iaf o då hade vi väntat i 10 min, så jag gick o sa till så de ej glömt oss.. men jo visst de hade ju inte hennes journal så det hade de ju IGEN! så jag sa att det skulle ju vara två st som tog sprutor så hon kutade iväg o hämtade den andra som var på väg därifrån,, tur det!  så vi vägde henne o hon väger nu 7030 och är 64lång,,, fan över 7 kg alltså!! haha ingen liten bebis inte..

jag fick hålla i hennes armar så tog de varsin spruta i varsit lår, o tilde blev jätteledsen stackarn, sen blev hon lugn men kom på sig själv så då blev hon arg..:)
hon fick aldrig någon feber igår men blev väldigt trött o slö,så hon somnade 18 igår kväll, jag tänkte att hon får sova lite så badar jag henne osv, så tog upp henne , hon var väll vaken 10 min sen ville hon sova..
men natten gick rätt bra hon vaknade och grät det brukar hon inte göra hon brukar göra ljud ifrån sig bara,,ligga o tjoa.. så tagen blev hon,, det märks idag med nu ligger hon o sover och har världens märke på ena låret som är hårt oxå..sen har tilde spytt mycket nu, de sa att det kan vara sommarsjuka någon infektion i magen så går det inte över så ska jag ringa.. men hon går ju upp som hon ska iaf... vill jag lova.. jag borde vara stark i min vänster arm nu:)

å det regnar o regnar det gör inget för jag har ont i huvudet o har haft det sen jag vaknade, tänkte att jag skulle städa men har ingen ork.. så det får bli en slappar dag idag så får jag ta tag i saker i morgon,om jag inte får någe ryck senare.. ska hämta kai på järntorget så ska han in o hämta foton på våran lilla fam som vi tog till tidningen sen blir det nog o kolla på film o bara mysa alla tre:)

igår var lollo o alva här o umgicks:) tilde o alva låg på babygymmet o tilde ville stoppa in sin hand i alvas mun men det ville inte hon..haha.. hur gott e det med en annans dregel..












jag är såå vacker!!! de snyggaste kläderna jag hittade i garderoben:)

kennet ute o går








jag vill ju inte vara med på bild!!!!








mmm sköönt


i stugan vi hyrde


grabbarna grus





















morfar o leia:)


det smakar gott med saker i munnen:)


en glad prick:)




carro har det härligt:)
















farmor o jag gungar:)




lite liten e jag men det var roligt ändå:)


Kommentarer
Postat av: Hedvig

Vilken fin dotter du har Petra :)

2009-07-09 @ 14:21:06
Postat av: petra nederman

tack så mycket:)

2009-07-09 @ 15:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0