JÄÄÄVLAAAA

MYGGBETTTT......  var hos mamma häromdagen o fy satan vad blodsugna mygg det var....hatar när de sätter sig på foten..man kliar ihjäl sig nästan..jag får panik....

o så har jag börjat jobba efter 5veckors sem..jihaa...haha ironisk...  det positiva är att vi får mer pengar än när jag går hemma...fast jag har gått ner i tjänst oxå....inte så bra egentligen, men annars så kommer jag aldrig vara hemma...

idag så var tilde på f-skolan mellan 10-13:30 hon skulle äta mat o sova...

hon hade ätit jättebra 5 fiskbullar o 1pot,sen var det dags att sova...
fröken la henne i en spjälsäng(det e flera barn i rummet, några sängar sen lägger de madrasser på golvet) tilde hade iaf stallt sig upp fröken la ner henne ja så höll det på ett tag,sen blev tilde arg och slog fröken,hon tyckte väll hon tjata:)haha
så fröken satte sig brevid tilde vid spjälsängen och låtsades sova o hade armen mellan spjälorna, tilde pilla på hennes hand sen SOMNADE hon...1timme sov hon......
det trodde jag aldrig, inte när det är barn i samma rum osv...
och speciellt inte första dagen...  så det var kul o höra..
inskolningen har gått rikigt bra,,,inge skrik lr gråt,lite hade hon blivit när kai lämnade henne men gick över på en gång...

det första hon gör när vi kommer in är att springa till rutschkanan så man får försöka få hennes uppmärksamhet för att säga hejdå...
och är de ute så går hon direkt in i boden och hämtar leksaker...

peppar peppar hoppas det håller i sig...o nästa vecka börjar långa dagar för henne...
ikväll hade kai lagt henne efter 19,hon hade varit helt slut o somnat i soffan....

jobbat kväll ikväll o imorgon börjar jag 7....så ska ta o fixa frukostmackor, kaffe tills imorgon o duscha...hmmm tar nog ett tag innan jag kommer i säng...


öööö vad vill du:)


tilde med mia o leia i somras:)


Kommentarer
Postat av: Lollo

Aaaah så duktig hon är! En liten dam som vet vad hon vill hehe

2010-08-26 @ 09:14:11
Postat av: Helena

Du är inte ensam förälder att tro att barnet ska vara samma på sätt försklan som hemma. Många blir förvånade över hur deras barn är och reagerar på förskolan (= det är roligt hihi

2010-08-26 @ 10:40:12
Postat av: petra

det är det som e så häftigt att de e helt annorlunda där i vissa grejer:)

2010-08-26 @ 12:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0