våran oulu resa:)

våran resa till finland gick bra med tilde, vi åkte från örebro vid 16 och var framme i oulu vid 8:30 finsk tid, tilde sov nästan hela resan så gick kanon med henne, men jäklar vad tufft det var att åka över natten.kai körde nästan hela vägen och det gick bra men jäkligt tufft mellan 2-6 på morgonen..jag körde från haparanda till oulu som är 11mil och var grymt trött fick stanna till så jag inte skulle somna..

iaf fram kom vi:) så vi fikade lite sen tog de tilde så vi fick sova lite..denna dagen var vi bara hemma o tog det lugnt, vi var på the office såklart:) det e kais pappas garage där vi samlas och dricker öl..haha

-nu är det dags för the office:)



dagen efter vi kom fram så åkte vi till deras stuga..där hade vi det kanon:)
vi fiskade kastade pil åkte fyrhjuling bastade RÖKbastu med vasta hälsade på massa släktingar och hade det allmänt gott:)
när vi gick o hälsade på släktingarna som bor väldigt nära så bjöd alla på öl,inte som här här är det kaffe:)

jag kai o farfar seppo åkte ut o fiskade en morgon o jag fick min första regnbåge:) som seppo rökte,kati fick en gädda den rökte han oxå som vi åt! jag e inte så förtjust i fisk men tyckte nog att regnbågen smakade lite bättre än gädda.


det var kallt på morgonen.





kai tittar ut från dasset:)
 
capo har hittat den minsta pinnen:)

rök bastu:)

härligt härligt härligt!!!




lite purken


det var lite bilder från stugan..

vi sov där i 2nätter sen åkte vi hem...hälsade på lite släktingar var på stan åt gott drack gott,bastade sen var vi ute på krogen o röjde en natt oxå:) oj oj oj vad vi röjde vi var hemma efter 5iaf..men det var roligt..drack champange som ägaren bjöd kati på, en hel flaska fick hon:)


bus:)

faster jag o tilde:)

trötta....

mammas skor.

farfars skor..liiite stora kanske.

tilde var trött o mös lite med mamma:)

tilde har haft roligt medans vi sov...

tilde har hittat sin plats:)

tittar på när kai o eetu håller på med datan..

far och son:)





ska det va så ska det va:)

nu var det dags att åka hem.

åkte hem på måndag morgon vid 8 var hemma vid 22på natten..det var ju bättre för oss att åka över dagen men inte tilde, hon sov knappt något och var rätt så grinig..men det gick det med och hem kom vi!

så ungeför 16timmar dit och 14-15 hem....

det var några av alla bilder vi tog:)

det var iaf en kanon vecka. roligt för mig som har finskt blod i mig att få uppleva lite av det jag har:)
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

ja ni såg ut att ha det riktigt härligt! haha hur lång tid tog det att lägga in alla bilder egentligen??

2010-07-29 @ 14:33:31
Postat av: petra

oj jag har suttit ett bra tag..så jäkla jobbigt,,men laddar upp flera bilder samtidigt då går det lite snabbare.

2010-07-29 @ 15:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0