12maj




när jag vaknade i morse så var det strålande sol..men nuuu då!!
kände mig lite låg i morse så jag tänkte att jag åker hem till lollo så får hon muntra upp mig lite,och nu känns det mycket bättre när jag fick prata av mig lite! tur att man kan åka hem till någon när man känner så och inte behöva sitta själv o tänka..

igår så kom mamma så vi var på arbetsförmedlingen, sjukhuset "mammografi" sen åkte vi till wadköping där vi tog en glass..kanon dag:)

sen åkte jag o lollo iväg på hjärt och lungräddning för barn jättebra utb, men såå mycket grejer som man ska passa sig för, allt som finns kan barnen sätta i halsen..tex om ett barn sitter i vagnen o äter en smörgås sen lägger mamman/pappan/någon barnet ner, grejen är den att barn stoppar mycket i gommen fick vi reda på..iaf då kan det bli att den där smörgåsen har barnet haft i gommen och den åker ner i halsen men vi tror att barnet sover... lr att den ligger i vagnen o sover o dreglar o en geting är törstig o sätter sig i munnen o hela tungan svullnar upp då ska man kunna hjärt o lungräddning, det var massa sådana grejer hon sa. nu har man ju myggnät men getingarna kanske hittar ett litet hål osv,,vissa grejer barn får i sig får de inte spy upp för då fräter det i halsen.. men vilka är det då?? får googla..
men man kan ju inte vara rädd för allting då kan man ju inte gå ut, man kan ju inte se precis allting barnen gör..



detta är bilder från wadköping:)

trappen bakom tilde där uppe till vänster bor vi!

snart ska jag bege mig till jobbet,,vi skulle börja med att gå ut o käka o jag e vrååål hungrig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0