då blidde det vab för mig idag

tilde är sjuk..det började ons kväll,jag går alltid in till henne innan jag lägger mig så gick in vid halv 11 och hon var brännhet...så tog temp då låg den på 39,5tror jag, då fick hon vara inne hos mamma o pappa det händer inte ofta för hon har svårt att ligga still...men vi la henne vid tolv så tvärsomna hon och vaknade 10.45 dagen efter med fortf lika hög feber... så kai var hemma igår tors så e jag hemma idag... o hon har fort hög feber men jag tycker hon e rätt pigg..

så igår oj oj oj vilken dag...först jobba jag, sen hem då la vi tilde så när hon sov började kai fixa med akvariumet o jag tömde nästan alla skåp i köket, så nu har vi matvarorna i kartonger, mamma kom så det var hon som puschade mig:) mamma tog ner en lampa sen en annan lämpa tvättade hon ur o fixade lite i hallen osv.......tack mamma:)
jaha sen åkte mamma hem o lollo kom med alva,för lollo jobba kväll, så jag var barnvakt för anders hade fixat en bil o hjälpte kai över med akvariumet till huset,så de var duktiga o fixade det+ lite annat smått o gått från tildes rum.....

tjejerna var jätteduktiga, när tilde var "utslagen" så var alva lika lugn e satt/låg i sängen o sa inget sen när tilde fick energi så fick alva det med;)
så jag passade på när de lekte att ta ut våran säng till vardagsrummet o ställde soffan på varandra, så vi sover i v-rummet nu o det går så bra så!!!
men blev lite chockad i morse när jag vakna jag hörde inte ens kais telefon när den ringde eller att han gick upp,var nog trött....

så idag behöver vi tömma vårat sovrum så kai kan börja tapetsera men jag klarar inte vissa grejer själv så vi får ta det sen,sen ska jag börja städa i köket/ skåpen.....men det är så skönt att sitta i sängen just nu med en kopp kaffe..+ att jag har huvudvärk......

så en vecka kvar bara tills vi bor i huset,men när kai ställde upp akvariumet så såg han att NEJ tapeterna hon har passar absolut inte in till våra möbler, vi måste ha en mörk fondväg iaf!
o när de hade tagit ut akvariumet härifrån v-rummet så såg det såå tomt ut.....fan vad det ger liv alltså....jobbigt att rengöra men fint, fast det är ju ändå inte jag som rengör,,e ju som sagt rädd för de fiskarna....



alva försöker se sjuk ut hon oxå:)

men i duschen så blir tilde ALLTID glad:)

sååå himla söööt:)


nu ska jag snart bädda rent så kan vi packa ner alla sängkläder vi har kvar,sen kanske jag o lollo kan köra över någon kartong i helgen:)hehe

o så fyller fasters lilla prinsessa 2år idag!!! vart tar tiden vägen jag kommer ihåg när hon provlåg tildes vagn då tilde låg i magen sen åkte våran babysitter.o jag satt med henne en jul o hon låg på min gravid mage o mös:). o nu springer hon runt o pratar o ja herregud blivit en stor tjej:) puss på dig:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0