22okt

pratade med lollo nyss och nu när alva vaknade 10:40 så la sig tilde för hennes dagslur...hmm...
igår så vaknade tilde 6!! på min enda lediga dag... o idag 7...
igår så var jag tilde kai lollo anders alva o käkade på gröna grodan...det var trevligt men nja lekrummet var väll inte det fräschaste kanske....men huvudsaken är att vi har det trevligt ihop SOM ALLTID:)

igår så packade vi ur bilen o packade den FULL med grejer från förrådet som nästan blev tomt,bara några stolar o en kartong kvar...så imorgon går jag tidigare från jobbet som tur var funkade det annars var jag tvungen att ta ledigt,så vi kör bort allt från vårat förråd till till ewas förråd sen ska vi tömma tildes rum där vi stallt in massa grejer...MEN det är ett skåp som jag inte orkar bära..men det löser sig.....vill inte be om en massa hjälp heller vi flyttar ju som sagt ofta..men nu blir detta sista gången.. räknade igår att på 3,5år blir detta femte flytten....
först bodde vi i en 1:a sen en 2:a sen en 3:a nu en 4:a o snart en 5:a...vi har provat alla storlekar...men en 5:a får väll räcka tycker jag....o någon gång ska vi väll bli nöjda:) våran bostadsrätt i solhaga med uteplats var klockrent men blev förlitet!

när tilde har varit på f-skolan så får jag dra upp vagnen för trappen o när vi ska ner så blir det ett himla släp....o nu slipper vi det..det var det som var så skönt i solhaga att vi slapp trappor...

nu snart ska jag börja tömma graderober för ewa ville ha två st o ställa ner i förrådet..hmm tveksam om hon får plats med det... sen vill hon börja ställa in grejer i tildes rum så vi måste tömma det helt imorgon och vi får ett rum hos henne som vi kan börja ställa grejer...
det underlättar som fasen den dagen vi flyttar....då går det fortare för både henne och oss och inte lika mycket släp.........

nu ska jag jobba hela helgen...känns som man aldrig e ledig en helg.......

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja vi har alltid trevligt=) Speciellt nu när barnen leker så bra med varandra!! Så himla skönt. Nej ett hem för oss i björkhaga vore fan nåt;)

2010-10-22 @ 11:18:58
Postat av: petra

ja det vore verkligen någe......ha någon att gå promenader med,,,,,osv:)

2010-10-22 @ 11:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0