pizza



en bra dag idag:) jag kai tilde lollo anders o alva var ute o åt pizza o barnen busade:) sen följde de med oss hem o jag o lollo tog en lång promenad,de åkte hem o jag la tilde o nu e kai iväg på träning o jag kollar paradise och skriver blogg..

vi flyttade hit i februari men vi har aldrig trivts så bra, visst lägenheten är fin men jag klarar inte av balkong, vill ha gräsmatta!! sen är det grannar överallt känns det som..så jag var inne på direktbytet på öbos hemsida, där man kan byta lägenheter med varandra.Så jag har mailat massor med folk med olika lägenheter men fastnade spec för detta huset då.. så mailade henne i juni tror jag det var o hon kom o tittade ¨på våran lägenhet o tyckte den var fin osv.
hon ville iaf fundera tills sep så skulle hon höra av sig, men det gjorde hon inte så jag mailade henne i början av okt, då kom hon igen o tittade och det slutade med att hon ville byta:)
så vi får ett hus nu,som vi hyr av öbo..klart man vill ha ett helt eget hus som vi betalar till oss själva men vi har inte de pengarna sparade..
vi har lika nära till förskolan som vi har nu om inte närmre,,, 5 rum o kök,,2badrum som vi ska få nykaklat i, de börjar väll när vi flyttat in..pust....6 eller fler veckor med folk från morgon till kväll,kul när man e ledig eller har sovmorgon.. iaf ett badrum med dusch och ett med badkar,o så har vi en veranda inte inglasat,och våran egen BAKSIDA:):):)  det är staket runt huset och efter staketet är det mer grönt sen rinner ån där...

det känns bra:) kanske man kan få känna sig hemma, att man är där för att stanna inte flytta som vi nu gjort typ 100ggr på några år.. så detta året blir det då 2flyttar..haha   det som är så jobbigt.. och denna gång flyttar vi samma dag oxå........

så vi ska tapetsera om hela huset 118kvm......eller vi o vi jag kan inte det är kais grej:)

så dags att börja ta tag i lite grejer nu då, vi ska väll ner på ons till öbo o skriva kontrakt om vi får tag på kvinnan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0