Milo

ja då var bebisen här nu:) 8:46 föddes Milo Alexius Ruonakangas 5010g 52cm...:) en riktigt stor o rund pojke!

den 26sep mån kväll så tog jag en dusch men någe medel som skulle ta bort allt orent,vi bäddade rent i sängen osv,så den natten blev det inte så mycket sömn..
den 27 på morgonen så tog jag en dusch till med en likadan sån där svamp...ja kai fixa tilde o han lämna henne till dagis 6:30 för 7:00 skulle vi vara på sjukhuset avd 23..
kais mamma o tapsa kom o hämta oss o skjutsade ner oss.

ja väl på avd så fick jag dropp och kateter,katern fick hon inte in på en gång,och jag tyckte det kändes,när den satt så kändes det obehagligt det sved o jag kände mig kissnödig,men minsta lilla kände jag efter oxå.....
kai o en barnmorska rullade mig till op i sängen, där fick jag flytta mig till en annan säng fick massa klisterpluppar på kroppen, vi kom in till op rummet så fick jag sitta upp o vänta på hon som skulle göra snittet,men till slut så  kom hon och satte ryggmärgsbedövningen,när hon satte den så strålade det ut i höger sida en hel del......strax därpå blev jag varm i kroppen sen fick jag lägga mig ner iaf,o de kände efter om bedövningen tagit..


så började det...först gick det bra men sen började jag få svårt att andas o fick ett tryck över bröstet och kände att jag började få panik,äcklig känsla,så jag fick ett tryck höjande medel så blev det bättre...det var mitt blodtryck som hade sjunkit..
på 10 min var han ute de kom o visade upp honom sen gick de iväg med honom kai med,en läkare kom till mig o sa att han hade lite problem med andningen och att de skulle kolla upp de att de skulle gå någonstans..så de försvann o jag blev ihopsydd som tog en timme,mådde illa fram o tillbaka, det var ju hemsk att ligga där o inte veta någe jo jag fick veta hur stor han var..

jag fick åka till uppvaket där jag skulle vara någon timme,hmm det blev väll en 6 kanske,det kändes lungt när jag kom dit jag låg bara o vänta på att bedövningen skulle släppa så jag fick se honom,efter jag varit där någon timme så bad jag de att ringa efter kai, så han kom med lite bilder på milo...milo hade vatten i lungorna som under en normal förlossning så trycks det vattnet ur men inte under kejsarsnitt, så milo hade en slang i näsan som hjälpte till lite med andningen,och kai satt o torka vattnet som kom ur munnen...stackarn..
kai gick iväg o ringde lite o när han kom tillbaka så hade allt vänt för mig, jag började må illa som bara den o yrslig....
ja så jag låg där till ca 15 och ville bara blir bra men läkare kom o kolla på mig o sa det att de kunde inte göra någe mer för mig där, så jag blev rullad i sängen till avd 23,o herregud vilken resa,då kom det jag spydde o spydde,det blev som värsta karusellen ju...
ja o det höll i sig jag kunde inte röra mig utan att spy o det snurrade i skallen någe så otroligt...
kai kom ner till mig o berätta o visa bilder osv, det kändes jättehemskt att ligga där o inte ens ha fått hållt i min egen son...
så vid 18 åkte vi upp till neontalen där han låg, jag hann precis se han när jag börja spy...så vi fick åka ner igen....
läkaren sa att det skulle vara över tills dagen efter och det berodde nog på all läkemedel jag fått och ryggmärgsbedövningen att den kom fel lr någe...

Kai åkte hem på kvällen men kom tillbaka efter 7 dagen efter, o jag mådde mycket mycket bättre,så vi åt frukost o jag tog en dusch sen tog vi rullstolen och åkte upp...o jag fick hålla honom såå fin....vi var på neontalen en stund men vi fick ta med honom upp till oss så skulle vi försöka med amningen o så,först var han lite lat han hade ju blivit tillmatad hela första dagen/natten, men på eft/kvällen så lärde han sig att suga.
den natten sov han hos mig i sängen jag provade lägga ner han en stund i vagnen men det ville han inte. 
kai kom efter 7 den dagen med den 29 o vi ville bara hem så de tog alla prover de skulle och mamma o tilde kom o hämtade oss vid 13-14 ..tilde kom upp på avdelningen o förstod direkt vem bebisen var att han hade legat i mammas mage...:) så vi åkte hem eller ett stop på apoteket där jag köpte alvedon och diklofenak!
sen hem!!!!!!! mamma var ju med oss hem sen kom faster Kati lr Hatti som tilde säger,sen min bror med familj och kais mamma och tapsa kom sen på kvällen,

tilde ville gärna ha milo i knäet o kände på han lite försiktigt:)

just nu kollar tilde om jag på barnprogram eller jag sitter med datorn, o kai o milo ligger i sängen o sover..

milo sover väldigt mycket just nu,han har varit lite vaken inatt,vill inte ligga i sin säng och sover bäst om han får vara hud mot hud..så jag hade världens kramp i armen när jag vakna imorse...
men snart ska jag nog gå in och väcka de lr kai iaf så vi kan äta frukost ihop sen ska vi bada lillkillen:) o senare på efter kommer lollo med familj o hälsar på.:)

jag har ont i magen men allt jag ätit sitter kvar där inne så så skulle bli glad om det vände snart sen har jag ju ont vid såret men bara jag tar det lungt så!

jag trodde att kejsarsnitt skulle vara mycket lättare än vad det var,men jag vet inte var väll så nervös innan eller något,men tilde blev det akut snitt men då märkte man inget för man var så borta
,nu kände jag efter varenda liten grej....

Men nu har vi två vackra underbara barn som vi älskar mest av allt ♥

nej nu pausar jag så ska jag lägga in lite bilder när jag lagt över de på datorn.


det blev en ny dag helt plötsligt,1okt 2011! hade inte tid igår att lägga in några bilder..
denna natt som har varit har inte varit helt fylld med sömn, från halv tre o till ca 5 har inte Milo riktigt velat sovit, kl 5 kom tilde ner och la sig med oss i sängen sen somna vi allihopa o halv sju väckte jag kai o tilde för vi skulle vara på bb kl 8 o kolla milos gulsot, det såg bra ut o de skulle höra av sig om vi behöver någon mer koll,sen vägde vi han o ca 400g hade han gått ner så det var oxå bra!
på vägen hem tog vi svängen förbo lollo anders o alva på en lite kaffe, sen åkte vi hem o plocka lite,sen la sig tlde o milo sov oxå så vi slängde oss i soffan o slappa eller jag sov:) såå skönt..
snart kommer kennet och anders på en liten titt på Milo o en fika:)



samma morgon Milo kommer

bye bye mage,lr jag den stoora magen iaf




































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0