Frihet!!

Min frihet började igår:):)
Kai fick körkort!!
Han ringde mig när jag satt på möte på jobbet och jag började såklart tjuta blev sååå glad!!
Så han åkte och handlade med Tilde och jag slapp följa med! Det kunde inte bli bättre!!
Så nu kan vi inte skylla på att vi inte kan åka långt för jag som alltid blir så trött bakom ratten behöver ju inte alltid köra!!
Så nu drog han faktiskt iväg till
En kompis på kaffe innan han ska träna! Sånt har han inte kunnat gjort förut. Så det är skit bra! Det enda är väll att det kommer bli jävligt dyrt med bensin men just nu skiter jag i det för är såå glad för hand skull! ( min med)
Som när jag jobbar helg så kan han åka var han vill och inte bara vara hemma!
Sen har vi ju två bilar!

Sen från och med Mars så ändrar vi om i jobb schemat och jag kommer jobba mycket dag! Som jag vill! Har ju mina helger kvar såklart, men vill ju helst inte jobba kväll är ju ändå uppe tidigt!
Men är lite rädd att det kan bli lite tufft för mig som inte är van att jobba dag så mycket! Men vi testar!

Så en tredje grej som jag ber ska Hända är att milo ska få byta förskola!
Jag ringde och kolla så han står kvar i byte till hösten och han står som nr 1!
Så jag sa att skulle det bli en plats över nu så byter vi på en gång! Fröknarna på Tildes förskola berättade jag för det med och de skulle tänka på oss om det blev så!

Det handlar inte om att Milos förskola är dålig för det är den inte! Men jag vill inte ha två olika förskolor! Släpa med en unge dit två dit osv osv!
Så när det ändå har gått bra för oss nu så kan vi väll få detta med!
+ att vinna lite pengar:) skulle väldigt gärna gå till frisören och fixa lite är så fruktansvärt tråkig i håret nu:/

Imorgon börjar jag jobba på riktigt och Kai med! Nu är glassandet slut!;/
Jag och Tilde lämnar milo till 11 på hans förskola sen drar hon och jag till marieberg , ska köpa tights till henne sen tänkte jag att vi ska käka på Mac donalds! Sen är det dags att lämna henne på sin förskola och för mig att åka o jobba! Kör fre-tis! Så fem låånga dagar nu! Frågan är hur fan milo ska orka!! Han har gått från 9-14 och är såå fruktansvärt trött sen tills han lägger sig runt sex, så tiden med honom blir ju mindre! Men vad ska man göra!?
Blir ju tuffare när jag jobbar mer dag men jag för en helt annan fritid oxå!
Tycker det är jobbigt att vänta på att få åka och jobba, helgerna är det mer ok att jobba kväll på.

Nu ska jag hoppa in i duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0