Peppar peppar

Som vi har kämpat med milo att han ska sova i sin säng.... Han hade ju spjälsäng o han kom inte ur den så han kunde sova lääänge på morgonen... Men han började klättra ur den så vi bytte till en vanlig säng tildes gamla.. 
Han ville verkligen inte sova i den kom ner om o om o om igen o grät o grät o grät..! Så vi fick börja med att sitta utanför hans rum så han såg oss hela tiden... Men efter två veckor gav vi upp.. Så det slutade med att han fick somna i soffan hos oss så bar vi upp honom till hans säng, o nästan varje natt kom han ner till oss o sov ...
Men nu...så har han lagt sig vaken i sin säng o kanske gråtit lite eller inget alls. O ikväll så när jag reste mig från soffan så tog han bort filten och tog upp armarna så jag lyfte upp han o la han o fick en puss o kram o så vinkade han när vi gick! 
Det är otroligt skönt att faktiskt kunna lägga honom som vi vill utan att han gråter osv.. 

Det finns föräldrar som ligger hos barnen varje kväll tills de somnar , berättar saga eller läser en bok osv.. Självklart kan vi göra det men vi vill att de ska kunna lägga sig o sova utan att vi ska vara tvugna varje kväll att vara låsta inne hos nått barn...

Men milo har blivit en slags klocka så varje morgon sista tiden vaknar han 6... O idag har jag varit ledig så det är inte så kul.. Jag somnade faktiskt i soffan en timme på eft.. Jag e såå trött på kvällarna.., igår somnade jag halv tio i soffan o Kai väckte mig tio i tio så gick jag o la mig! 
Men nu e kl 21 o jag ska fixa lite med kläder o så tills imorgon sen går jag o lägger mig... Börjar 7 imorgon! 
O Tilde har lämnat alla inbjudningar nu till hennes 5 års kalas hon ska ha:):) 
Blir roligt för henne !! Men känns faktiskt väldigt sorgligt att hon ska få byta dagis... :/:/ hon har så fina kompisar på dagis och hennes stora kärlek! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0