Friday

Nu har vi bott här på landet i tre veckor! Och jag trivs!! Jag tycker det e jätteskönt , saknar inte björkhaga än iaf.. 
Klart det var roligt för Tilde att leka med kompisar när som o att man hade grannar att prata med.. Men det är inte ensamt här ute.. 
Är jättemånga som går förbi vårat hus, folk med barnvagnar , folk som springer o cyklar.. 
Förra helgen var det hjälmaren runt o alla cyklade förbi här!!

Ungarna trivs ! Spec. Milo! Här får han gå ut prec som han vill! 
Jag tycker det e skönt att komma hem! 

Häromdagen köpte vi två kubik ved. Inte så mycket men vi hobbyeldar ju bara så borde räcka ett tag! 

Igår så klippte Kai gräset med våran racer men bensinen tog slut så när jg kom hem från jobbet igår kväll så tog vi resten med trimmen, elklipparen o handjagaren! 
Man har nått att göra hel tiden! 
Så nu e ungarnas rum tapetserade och ytterdörren målad vit den var svart förut.. Nu ska vi måla garage , tvättstuga , jordkällare dörrar vita.! Nån dag!:) 

Och fick besked att ungarn fick plats på vårt förstahands val av dagis..! De stod som 5-6 i köplats men måste varit många som tacka nej.. Så nu tar det 30 min för de att åka hem efter dagis sen tar det 10 min bara! Mycket bättre.. 

Sen umgås vi lite med de som sålde huset till oss och de har grabbar i samma åldrar som går på det dagiset.! Så de är ju inte helt ensamma när de kommer dit .! 

Skulle jobbat den helg men fick byta så blev ledig denna och jobbar nästa.... Och har fått så mycket jobb nu så kommer jobba arslet av mig framöver , både natt och flera ggr från 7-21... Men måste få ihop min flyt tid , timmarna vi ska jobba ihop och vill inte gå in extra på helger.. Men det är Bara att ställa in sig på det.. 

I kväll skulle vi till säljarna o grilla men fick sms nu att det e sjukstuga där! Å nej tack jag vill inte bli sjuk eller få sjuka barn igen... Så blir en hemma kväll ist! 
Men på Förm kommer Alice hit med sin pappa sen ska jag o barnen till Marie o bada o dricka rosé., barnen ska inte dricka rosé! :) de får dricka saft! 
Så hämtar Kai upp oss efter sitt jobb! 

Nehe så som milo tjatar på mig så måste jag gå upp...:/ det som e så skönt att dricka kaffe i sängen :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0