Föräldralivet

Det är väldigt roligt att vara mamma, men oxå väldigt jobbigt vissa stunder ! 
Jag älskar att vi har tre barn i olika åldrar! 

Tilde 9 som är som en mini tonåring , riktiga dalar i humöret ibland, kollar på serier på sin tele, går ut o går med kompisar ! 
Tilde är så otroligt snäll och glad , alltid varit solstrålen, man blir glad av henne!! 
Men när hon sätter den sidan till då blir de inte roligt ! 
Tilde är slarvfia!,älskar kladd och spiller ofta mat på kläderna .. orädd , framåt!!

Milo 6 snart 7 han med humöret ! 
Han har ett sånt humör av dess like, tävlar i princip allt !! Blir lite väll lätt arg ! Men det är otroligt mycket bättre idag än vad det har varit ! 
Han har ett stort hjärta , otroligt omtänksam!! 
Han vill inte vara liten , vill inte vara lillebror, 
Han är mörkrädd , han spiller nästan aldrig på kläderna , gillar inte kladdigt på händerna ! 
Han har blivit från den blyga(hänga i mammas kjolar) till att vara oblyg och framåt !! 

Theo 7 månader !
Han är oxå en glad liten kille ! 
Aldrig haft den där febern öven om han hostar och är snorig ! 
Glad nästan jämt , men säger ifrån när han inte vill något !! 
Otroligt nyfiken , han påminner om Tilde när hon va liten !! 
Är så glad och tacksam över att han komtia  denna galna familj, så mycket som han får mig att skratta!!! 
En underbar bebis undrar vad det blir av honom!!! 

Så den kombon med åldrar är riktigt kul!! Men oxå tufft! Alla har sina olika viljor och kräver uppmärksamhet på sina sätt!!
Jag försöker verkligen ge alla det på olika sätt! 
Theo är jag ju med på dagarna så han får ju sitt lite mer såklart! 
Ibland känner man att man inte räcker till fast man vill det! 

Det är mycket bråk mellan stora syskonen vilket är jobbigt ! 
Morgonen innan skolan idag va inte kul! Milo kom en kvart försent . Så måste dela på dem mer så de inte kan bråka ... 
allt är en tävling mellan dem.. 

Sen kan de även vara vänner och ha jätte roligt ihop!!
Häromnatten sov de tillsammans !! 

Jag älskar att vi är en stor familj, liv och rörelse !!!! 
Gillar inte tysthet o tomt !! Det ska vara liv!! Vi har ofta musik på hemma och ofta främmanden!! 

Men ibland känner jag att tiden inte räcker till för det man kanske vill göra ! Dagarna blir ett pussel för att få allting att fungera !! 

Är orolig för hur det kommer bli när jag börjar jobba igen!! Alla kvällar jag har i veckan och alla helger ,,, 
Alla barnens aktiviter 
Cuper 
Läxor 
Gympa påsar 
Kompisar 
Hemmet 
Osv osv!!
Allt löser sig såklart!! 
Det kommer ligga mer på Kai, nu delar vi på allt,
Han tar mer Milos fotboll och jag Tildes kör! 

Framtiden får utvisa vad som sker !!


(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0